onsdag 18. november 2009

Hva skal vi gjøre med trappa?

Det er ikke mye som gjenstår på hytta vår nå. Men en av de større tingene er å overflatebehandle trappa til loftet.

Trinnene er behandlet med interiørbeis i fargen Eik og silkematt lakk, men hva skal vi gjøre med sidevanger, spiler og håndlist?

Veggene i entre og loftstue er behandlet med interiørbeis i fargen Zen Sand og i taket er det hvit panellakk. Inngangsdør, dør til varmeskap og lister er hvitmalte.

Jeg er litt redd for å bruke for mange varianter på trappa. Det må maks bli to. Men skal vi behandle alt med interiørbeis i fargen Eik som på trinnene, eller skal vi male alt / noe hvitt? Eller?

Hvilke planer har dere andre hyttebyggere, og hva har dere som er ferdig?




5 kommentarer:

  1. Hei Synnøve!
    Vi har tenkt å olje trinna med fargen naturell brun og er veldig fristet til å male det andre. Men det blir nok et sommer prosjekt.Tenker at det er letere å holde rent.Synd det er så mildt der oppe ennå.

    SvarSlett
  2. Hei Synnøve! Så flott det blir hos dere - det er så gøy å følge med å se underveis. Jeg tror jeg ville beiset gelender og vanger på trappen i samme som veggene... evt tatt kun gelenderet med samm behandling som trappetrinnet. Lykke til, det du bestemmer deg for blir helt sikkert flott :-)

    PS: har du elektrikertegningen i et annet format, evt kan du sende den til meg på kbthorne@broadpark.no??

    SvarSlett
  3. Heisan! Dette grublet jeg også en del på; hvit trapp, eikefarga trinn, men nå har jeg bestemt "oss". Det blir beising med ZenSand på alt og så 2 strøk silkematt lakk. Trappa vår blir veldig lite synlig,blir vegg på begge sider etter ett par spiler, så tenkte den kunne gå i ett med veggene...Ser også for meg resten av trappa di med ZenSand! Evt hvis det å bryte er et poeng; hvite vanger og håndlist mens spilene brunbeises. Hm... ikke lett dette.. Hilsen Merete

    SvarSlett
  4. Jeg stemmer for hvit trapp med brune trinn.
    Alternativt brunbeiset håndløper.

    Hytteplan har et par utstillingshytter som kan være til inspirasjon. Den på Hellerudsletta har brune trinn og ellers hvit.
    Den som er til salgs på Beitostølen har brune trinn og håndløper men ellers hvit.

    Sjekk ut:
    http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=16917434

    SvarSlett
  5. Tusen takk for gode råd og tips. Vi har bestemt oss for å behandle veggene ferdig rundt trappa før vi bestemmer oss. Tror det blir litt enklere å velge "rett" da.

    SvarSlett